Kalendarz adwentowy i zadania



Kalendarz adwentowy zrobiłam po raz pierwszy w tym roku i bardzo żałuję, że tak późno! Fajnie wygląda w pokoju, ale przede wszystkim cudownie wprowadza wszystkich w świąteczny nastrój! No i ta ekscytacja i oczekiwanie - co będzie dzisiaj? Jakie zadanie, jaki drobiazg?

W przyszłym roku zacznę przygotowywać się wcześniej, zbierając atrakcyjne malutkie drobiazgi, tak, żeby było ich więcej niż słodyczy. W tym roku w ostatniej chwili kupiłam jakieś gumki-kamyczki, fajne ołówki, mazaki, ozdóbki na choinkę, ale najwięcej było cukierków, mini czekoladek itp.

Nie udało nam się wykonać wszystkich z dotychczasowych zadań (jeszcze przed nami kilka dni), ale cieszę się i z tego, co daliśmy radę zrobić.
Przygotowując zadania odwiedziłam wiele blogów - skarbnica pomysłów! - skąd czerpałam pomysły i przerabiałam je "pod nas". Spisując zadania (które później wydrukowałam i dokładałam do paczuszek) postawiłam sobie jeden warunek: ma być bezgotówkowo, za to twórczo, samodzielnie i razem


***

Zapisuję je. Może komuś się kiedyś przydadzą, a na pewno przydadzą się mnie. Za rok :) Ułożone są niechronologicznie - ja wkładałam je do paczuszek z kalendarzem w ręku, zwracając uwagę głównie na weekendy, kiedy można zaszaleć, spotkać się z sąsiadami i biorąc pod uwagę wyjazdy do Mamy (gdzie jest jeziorko i kaczki).



24 zadania na 24 dni


Piszemy list do Mikołaja!



Pieczemy ciasteczka dla reniferów i Mikołaja!




Z rodziną jedziemy na Stare Miasto, obejrzeć choinkę  i świąteczne dekoracje :)




Przygotowujemy ciasto na pierniczki




Pieczemy i dekorujemy pierniczki




Pieczemy pierniczki i zapraszamy sąsiadów na dekorowanie!




Przedświąteczne zdjęcia - robimy rodzinną sesję zdjęciową w mikołajowo-świątecznym klimacie!




Wyprawa do biblioteki poświąteczne książki




Poszukajcie książek o świętach na wieczorne czytanie!




Komu wysyłamy kartki świąteczne? Robimy listę!




Przygotowujemy kartki świąteczne!




Wyprawa na pocztę - wysyłamy kartki świąteczne




Robimy własnoręcznie prezenty dla bliskich!




Grudniowe karmienie kaczek nad jeziorem! Przygotujcie też jedzonko dla ptaków, odwiedzających nasz balkon!




Robimy lampion na roraty!




Biwakujemy pod choinką! Co Wy na to?




Przygotowujemy popcorn i oglądamy świąteczny film. Co to będzie? "Ekspres Polarny", Rudolf czy coś jeszcze innego?




Robimy świąteczne porządki na półce z książkami




Przegląd zabawek - które możecie oddać innym dzieciom?




Dziś dzień uśmiechu i życzliwości! Zrób/powiedz bliskim coś miłego!




Robimy ozdoby na choinkę!




Strojenie choinki :)




Poczujmy zbliżające się święta - udekorujmy dom. Może zrobimy stroik na ścianę albo drzwi?




24 grudnia: dzisiaj jesteście małymi pomocnikami! Przygotujcie nakrycia na stół i pomyślcie, jak jeszcze możecie?


Komentarze